space

space
geçen hafta cumartesi günü falcıda ne işim vardı, bilmiyordum. kadın bana, sormak istediğin bir şey var mı?, diye sormuştu. şey, demiştim, evet. 

-biri var otobüste gördüm hiç konuşmadık tanışmadık ama ben tanıştım yani ben onu tanıyorum şey yani o gelecek mi.-

bu çocuk, dedi. senden biraz uzun, geniş omuzlu, ve senden beyaz bir teni var değil mi?

evet ayrıca tüm bu özelliklerinden ziyade onun adı egemen bir şehir efsanesine göre -onunla zamanında aynı sınıfta olan bir arkadaşımın anlattığına göre- egemen cebinde makas taşır ve sıkıldığı zaman kağıtları keserek el ele tutuşan onlarca çocuk yapar kafasına bir soru takıldığı zaman birinin o sorunun cevabını anlatmasını ister ama o anda hiçbir şeyi dinlememeye başlar hep aynı hırkayı giyer paytak yürür tavşan gibi bakar elleri ah ne güzeldir evet evet evet evet egemen egemen egemen egemenegemenegemenegemenegemen

yirmi bir gün say, dedi. yirmi bir gün. gelecek. çok uzun sürecek. ama sen, sen değişken birisin. sen sürekli değişeceksin, bazen onun da değişmesini isteyeceksin. ama o, o çocuk, -egemenegemenegemenegemenegemenegemenegemenegemenismiçokgüzeldeğilmi?- yetmiş yaşına gelse bile değişmeyecek. 

yirmi bir gün sayıyorum. 

birikiüçdörtbeşaltıyedisekizdokuzononbironikionüçondörtonbeşonaltıonyedionsekizondokuzyirmi

YİRMİ BİR. 

üç defa, diyor, üç defa bir yerde oturup konuşacaksınız. ama yirmi bir gün sonunda o, -egemenegemendüşünelimdüşünelim.- sana bir teklifte bulunacak. 

***

kadına inanıyorum. çünkü inanmam için bana nedenler verdi. çünkü a-aa her şeyi bildi. a-aa bunu niye bilmesindi? sonuçta egemendi. egemen alnıma yazılmış bir şeydi. egemen avcumun içinde falan yazıyordu. kalbim egemen falan diye çarpıyordu. ayrıca kadın da diyordu canım. herkes diyordu. zamanında çingene teyze abe kızım bi oğlanı çok seversin gelecek senden özür dileyecek dememiş miydi? demişti tabi. ayrıca fala mı inanıyorsun? diyenlere ne bakıyordun. ne biliyorlardı? senin çaresizliğinden ne haberleri vardı? tam on bir aydır beklediğin bir erkeğin hiç sesini duymadığını, toplasan beş dakika bile görmediğini, ellerine hiç dokunamadığını, kim, nerden biliyordu? ne biliyorlardı? cevap yirmi bir gün bekle, cümlesi kadar netti. 
HİÇ, hiç bilmiyorlardı. 

ama sen duruyordun. sen bekliyordun, çünkü ayrıntılar vardı. allahın cezası, minik ayrıntılar. mesela sol eline taktığın yüzükler. birleşince help! olan yüzükler. neden hepsi altınken, e harfi gümüş. bunu düşündükçe utanıyorsun, ama ne var bunda canım? senin tutunabilecek başka anın mı var? cevap yine yirmibirgünbekle cümlesi kadar net. 

YOK. yok. 

o yüzden kendi kendime anılar kuruyorum. o yüzden kafamda egemen çayı iki şekerli içiyor, çünkü çayı şekersiz içerse masa ne kadar sessiz olur. kendi kendime kurduğum anıları bazen egemene de yansıtıyorum. mesela it gibi sarhoş olduğum zamanlarda egemene toplam yirmi dokuz adet mesajı beş dakika içerisinde atıyorum. kız arkadaşın varsa özür dilerim egemen ama bu onu ilgilendirmiyor diyorum. karanfillerden bahsediyorum. mesela başka it gibi sarhoş olmalarımda, arıyorum egemeni, sekiz saniye susuyoruz. egemeni otobüste gördüğüm güne geri dönüyoruz. meriçe el salladığım ana geliyoruz, meriç elimi görmüyor ama beni egemen görüyor. kafamda o garip şapka var ve gülüşüyoruz. gülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruzgülüşüyoruz


gülüşüyoruz. çünkü o ikimizin bir özneye sığdığı tek anı. sonra hep ben gözüme acayip gözlükler takıp egemeni takip ediyorum. çünkü sonra hep ben egemeni görmek için otobüslere erken biniyorum. çünkü hep ben varım. çünkü ben egemen için burdayım. çünkü hay amına koyayım, bu egemen kim? egemenegemendüşünelimdüşünelim. hala gidip egemenin kız arkadaşı varsa ondan özür dileyesim var. ama bilmeli. yani bu onunla alakalı bir mesele değil. şu an dediklerimden utanıyorum sanırım ama egemenegemenegemenegemen. egemen hiç geçmeyen bir şey. egemen yeni bulunan gezegenler gibi. egemen marla gibi. damağındaki küçük çizik, oynamasan geçer, ama oynamadan duramıyorsun. 

damağındaki küçük çizik, oynamasan geçer, ama oynamadan duramıyorsun.
damağındaki küçük çizik oynamasan geçer ama oynamadan duramıyorsun
damağındakiküçükçizikoynamasangeçeramaoynamadanduramıyorsun
 
*** 
damağımdaki küçük çizik. oynamasam geçer. ama duramıyorum. 
duramıyorum.



2 yorum: